Pokaż/Ukryj opcje strony

Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

OGÓLNE

1. Dlaczego po wejściu na stronę sklepu musiałem/am zmienić hasło?

Ze względów bezpieczeństwa, po zmianie sklepu klienci po logowaniu na stronę powinni zmienić hasło.

2. Dlaczego nie mogę zalogować się na stronę nowego sklepu?

W celu zalogowania na nową stronę sklepu internetowego Kolekcjoner należy wyczyścić historię z przeglądarki. W tym celu należy kliknąć w przeglądarce „narzędzia”, „opcje internetowe”, następnie w historii przeglądania odznaczyć usunięcie historii przeglądania i zatwierdzić wybór przyciskiem „ok”.

3. W jaki sposób po wybraniu produktu do koszyka lub po oglądaniu produktów mogę przejść do innych produktów z innych kategorii wartości kolekcjonerskich?

Do głównych kategorii można przejść „strzałką” w lewo znajdującą się w górnym lewym rogu strony lub „klikając” na listę kategorii znajdującą się w lewym dolnym rogu strony.

REJESTRACJA

1. Czy muszę się rejestrować, aby złożyć zamówienie?

Tak, w celu złożenia zamówienia niezbędne jest zarejestrowanie użytkownika.

2. Zapomniałem hasło, co mam zrobić?

W celu resetu hasła należy skorzystać z funkcji „nie pamiętasz hasła” znajdującej się pod przyciskiem logowanie.

3. Mam problemy techniczne, jakie są zalecane wymagania systemowe?

Przeglądarki wspierane przez interfejs użytkownika systemu Kolekcjoner:

Mozilla Firefox dla Windows i Mac OS X

- Najnowsza wersja „Extended Support Release”,

Internet Explorer dla Windows 9+,

Safari dla Mac OS X - Najnowsza stabilna wersja,

Google Chrome dla Windows i Mac OS X -Najnowsza stabilna wersja

Mobile Safari (Responsive Design) - iOS6.+ and iOS7.+

Android Webkit (Responsive Design) - 4.+,

Chrome dla Android (Responsive Design) - Najnowsza stabilna wersja

4. Jak usunąć swoje konto ze sklepu?

Po zalogowaniu należy wejść w zakładkę ze swoim imieniem i nazwiskiem, następnie w „Moje konto.” Przycisk „usuń konto” znajduje się w prawnym dolnym rogu.

ZAMÓWIENIA

1. Czy mogę wycofać złożone zamówienie przed jego opłaceniem?

Brak wpływu należności za zamówione wartości kolekcjonerskie, w terminie 7 dni od daty potwierdzenia zamówienia, skutkuje anulowaniem zamówienia.

2. Czy mogę zmienić coś w złożonym zamówieniu, które nie zostało jeszcze zrealizowane?

Sprzedaż wartości kolekcjonerskich w sklepie internetowym Kolekcjoner nie przewiduje zmian dokonywanych w złożonych zamówieniach.

3. Złożyłem dwa osobne zamówienia, czy mogę otrzymać je jedną przesyłką?

Sprzedaż wartości kolekcjonerskich w sklepie internetowym Kolekcjoner nie przewiduje łączenia zamówień.

4. Czy mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

Status realizacji zamówienia jest widoczny w zakładce z imieniem i nazwiskiem
w zakładce „Moje zamówienia” oraz w powiadomieniach wysyłanych na podany adres e-mail.

5. Co  zrobić, jeżeli nie dotarł do mnie email z potwierdzeniem realizacji zakupu?

W przypadku nieotrzymania wiadomości z potwierdzeniem realizacji zamówienia proponujemy sprawdzenie skrzynki e-mail w zakładce „Spam”, jeśli wiadomość nie zostanie odnaleziona, proponujemy skontaktowanie się z obsługą sklepu internetowego Kolekcjoner.

6. Gdzie mogę zobaczyć moje zrealizowane zamówienia?

Zrealizowane zamówienia są widoczne w zakładce z imieniem i nazwiskiem, zakładka „Moje zamówienia”

PŁATNOŚCI

1. Co wpisać w tytule przelewu na rachunek bankowy?

W tytule przelewu należy wpisać nr zamówienia. Nr zamówienia można sprawdzić w danych, wchodząc w zakładkę ze swoim imieniem i nazwiskiem, w zakładce  „Moje zamówienia"

2. Czy muszę być posiadaczem rachunku bankowego z którego zostanie wykonany przelew za zamówienie?

Klient nabywający wartości kolekcjonerskie w sklepie internetowym Kolekcjoner nie musi być właścicielem rachunku bankowego, niezbędne jest w tytule płatności wpisanie nr zamówienia.

3. Czy płacąc kartą przez Internet, muszę być posiadaczem tej karty, czy też płatność może zostać dokonana przez kogoś innego w moim imieniu?

Podobnie jak w przypadku przelewu klient nie musi być właścicielem karty z której wykonywana jest płatność. Warunkiem wydania wartości jest dokonanie płatności
w tytule z nr zamówienia.

WYSYŁKA I DOSTAWA

1. Czy mogę osobiście odebrać zamówienie opłacone przelewem lub kartą przez Internet?

Zamówienia opłacone przelewem lub kartą mogą być odebrane w oddziale okręgowym w Warszawie. W tym celu w szczegółach zamówienia należy wybrać opcję dostawy: odbiór osobisty.

2. Jakie są koszty dostawy?

Koszt przesyłki uwzględniony jest w kwocie należności za zamówienie, podanej w potwierdzeniu zamówienia i wynosi:

  • dla przesyłek o wartości do 5 000 zł - 14,30 PLN (Poczta Polska S.A., przesyłka 12,30 zł + ubezpieczenie 2 zł)
  • dla przesyłek o wartości do 20 000 zł - 20,30 PLN (Poczta Polska S.A., przesyłka 12,30 zł + ubezpieczenie 8 zł)

3. Zamówiłem i opłaciłem wartości wraz z dostawą. Czy kurier powiadomi mnie z wyprzedzeniem kiedy będzie doręczać przesyłkę pod wskazany przeze mnie adres?

Kurier powinien w dniu dostarczenia przesyłki zawiadomić o godzinie planowanego przekazania przesyłki kurierskiej.

4. Co  zrobić w sytuacji, gdy kurier przyjechał z przesyłką, ale nie było mnie w domu?

W przypadku braku możliwości odbioru przesyłki kurierskiej, kurier jest zobowiązany do pozostawienia awizo z informacją kiedy możliwy jest odbiór przesyłki. Po 2 dniach roboczych od daty pozostawienia awizo, przesyłka jest zwracana do NBP.

ZWROTY

1. Czy mogę zwrócić wartości kolekcjonerskie osobiście?

Nie, zwrot wartości kolekcjonerskich zakupionych w sklepie internetowym Kolekcjoner następuje na koszt klienta na adres Narodowy Bank Polski,
ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa z dopiskiem „Sklep internetowy”.

2. Chcę zwrócić wartości kolekcjonerskie, jak je odesłać?

Klient może zrezygnować z zakupu wartości kolekcjonerskich, zakupionych w sklepie internetowym, w terminie 14 dni od ich dostarczenia przesyłką kurierską. Zwrot wartości kolekcjonerskich następuje na koszt klienta na adres Narodowy Bank Polski, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa z dopiskiem „Sklep internetowy” w nienaruszonych, oryginalnych opakowaniach bezpiecznych, wraz z paragonem fiskalnym albo fakturą VAT

REKLAMACJE

1. Czy  wartości kolekcjonerskie objęte są gwarancją?

Tak, wartości kolekcjonerskie są objęte gwarancją zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem w tym zakresie.

2. Jak postępować jeżeli zamówione przeze mnie wartości są niezgodne z katalogiem cech produkcyjnych?

W przypadku stwierdzenia przez klienta, że nabyte wartości kolekcjonerskie posiadają wady jakościowe (w przypadku monet kolekcjonerskich – niedopuszczalne cechy produkcyjne, wymienione w Katalogu cech produkcyjnych), klient składa reklamację w miejscu ich wydania, wraz z wartościami kolekcjonerskimi, będącymi przedmiotem reklamacji, z paragonem fiskalnym albo fakturą VAT, stanowiącymi dowód zakupu, z pisemnym uzasadnieniem reklamacji oraz informacją zawierająca dane do korespondencji.

DANE OSOBOWE

1. Jakie  dane o Tobie zbieramy?

Dane zbierane podczas rejestracji

Abyś mógł skorzystać z naszego systemu oraz w celu zawarcia umowy, a następnie dokonywania zakupu wartości kolekcjonerskich, będziesz musiał się zarejestrować.

Jeśli jesteś użytkownikiem indywidualnym to podczas rejestracji zapytamy Cię o Twoje imię (imiona), nazwisko, numer Pesel, adres zameldowania, adres do korespondencji, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, login i hasło, jakich będziesz używał na naszej witrynie oraz informacje dotyczące sposobu odbioru wartości kolekcjonerskich.

Natomiast, jeśli jesteś użytkownikiem instytucjonalnym to podczas rejestracji zapytamy Cię o nazwę Twojej firmy, adres jej siedziby, numer telefonu kontaktowego, NIP, REGON (jeśli został nadany), adres e-mail, login i hasło, jakich będziesz używał na naszej witrynie oraz informacje dotyczące sposobu odbioru wartości kolekcjonerskich.

2. Czy  dane są zbierane automatycznie?

Podczas Twojej wizyty na naszej stronie internetowej, automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty, np. Twój adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp.

3. Czy dane są zbierane, gdy kontaktuję się ze sklepem internetowym Kolekcjoner?

Gdy kontaktujesz się z nami za pomocą formularza kontaktowego ze strony internetowej, telefonu, poczty e-mail, przekazujesz nam swoje dane osobowe, np. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. W jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane?

W żadnym wypadku nie będziemy sprzedawali danych zebranych o Tobie podmiotom trzecim.

Dane zbierane podczas rejestracji będą wykorzystane wyłącznie do umożliwienia Tobie zalogowania się do naszego systemu oraz realizacji procesu sprzedaży wartości kolekcjonerskich. Rejestracja jest obowiązkowa, jeżeli chcesz kupować wartości kolekcjonerskie.

Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych, wykorzystamy Twoje dane w celu ich przesłania. Zostaniesz zapytany czy chcesz otrzymywać materiały promocyjne podczas rejestracji.

Dane zbierane w trakcie korespondencji pomiędzy Tobą, a naszym serwisem będą wykorzystane wyłącznie w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie.

W przypadku kontroli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Twoje dane mogą zostać udostępnione Generalnemu Inspektorowi, jego zastępcy lub upoważnionym przez niego pracownikom Biura Generalnego Inspektora zgodnie
z ustawą o ochronie danych osobowych.

W przypadku naruszenia Regulaminu naszego serwisu, naruszenia prawa, lub gdy będą wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości.

5. W  jaki sposób będziemy się z Tobą kontaktować?

Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych, będziesz je od nas otrzymywać pocztą elektroniczną na Twój adres e-mail.

6. W  jaki sposób możesz poinformować nas o zmianie danych?

Po zalogowaniu się do systemu i wybraniu zakładki „Moje konto”, możesz zmienić swoje dane osobowe. System umożliwia zmianę wszystkich danych za wyjątkiem loginu.

7. Wykorzystanie plików cookies (tzw. ciasteczek)

Nasza strona internetowa może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić. „Ciasteczka” nie zawierają żadnych danych osobowych.

Użytkownik naszej strony internetowej ma prawo w każdym czasie wyłączyć „ciasteczka”. Wyłączenie obsługi „ciasteczek” jest możliwe w przeglądarce Użytkownika. Internet również oferuje pewne serwisy pozwalające na wyłączenie takiej obsługi. Rzetelnie informujemy jednak, że co do zasady wyłączenie „ciasteczek” nie powoduje niemożności korzystania z naszych serwisów czy usług, może jednak wywołać pewne utrudnienia w tym zakresie.

8. W  jaki sposób zabezpieczamy Twoje dane osobowe?

Komunikacja między Twoim komputerem a naszym serwerem, gdy zbieramy Twoje dane osobowe, jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer). Dodatkowo nasze bazy danych zabezpieczone są przed wglądem osób trzecich.

9. Zmiany naszej polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na tej stronie.